מה זה מיתוג העסק?

נתחיל את המאמר עם הגדרה. מה המושג מיתוג אומר?

זהות מיתוגית / ויז'ואלית- זהו אוסף של אלמנטים שחברה יוצרת ומשתמשת על מנת לצייר את התמונה הנכונה לקהל הצרכנים שלה.

המושג מיתוג מתכוון ליישום השיווקי של עיצוב המותג הייחודי. מותג זה התפיסה של החברה בעיני העולם. בואו נחפור טיפה יותר עמוק.
בוא נגיד שאתה תיכוניסט , ובתור תיכוניסט אתה מעט מגושם , וחסר בטחון. אתה רוצה שאנשים יתפסו אותך בתור מגניב , אבל אתה לא יכול פשוט להכריח אנשים לראות אותך ככה. בשביל לפתח את ה"מותג" הזה אתה צריך לעבוד קצת.
אז אתה מוודא שאתה צופה בערוצי יוטיוב הנכונים ובקבוצות פייסבוק הנכונות כדי שתמיד תהיה מעודכן בממים האחרונים. אולי אתה תתחיל להתאמן בחדר כושר או תירשם לקורס אמנויות לחימה. הפעולות האלה שאתה נוקט על מנת לפתח את התפיסה של אנשים אחרים לגבייך. זה תהליך המיתוג.

לסיום , אתה צריך גם "להראות" מה שאתה משדר. אז אתה חוסך כסף וקונה את הנעלי אדידס החדשות שכולם רוצים , אתה עושה תספורת חדשה ואתה מנסה להתקבל לקבוצת כדורגל של העיר שלך.
האלמנטים הללו – הנעליים , התספורת , הקבוצה... זה הזהות הויז'ואלית שלך. הזהות הוי'זואלית שלך זה מה שגורם לך להיות מזוהה באופן מיידי ע"י הלקוחות שלך. הקהל שלך יקשר אסוציאטיבית את הזהות הויז'ואלית שלך עם המוצר או השירות שלך , והזהות הזאת זה מה שיוצר את המערכת יחסים והחיבור בינך לבין הלקוחות שלך. זה מה שבונה נאמנות בינך לבין הלקוחות שלך וזה מה שקובע איך הלקוחות שלך תופסים את המותג שלך.

איך לפתח זהות ויז'ואלית חזקה

תדע מי אתה

לפני שאתה בוחר את האלמנטים הגרפיים אשר ייצגו את המותג שלך , אתה צריך לדעת מי אתה בתור מותג.מי אתה בתור מותג מורכב מכמה אלמנטים בסיסיים.

המשימה שלך (למה? אתה עושה את מה שאתה עושה} - למה פתחת את העסק?
הערכים שלך {על איזה אמונות החברה שלך בנויה} - מה הם האמונות והערכים שחשובים לך בתור חברה / עסק?
אישיות מותג {אם המותג היה בנאדם , איזה סוג של אישיות היה לו} - אם היינו יכולים לתאר את המותג שלנו ב3 מילים , מה המילים האלו היו?
העמדה הייחודית שלך {איך אתה מבדל את עצמך מהתחרות} - מה אנחנו עושים יותר טוב מכל אחד אחר?
מה עושה אותנו מיוחדים?

קול המותג {אם המותג שלך היה בנאדם , איך הוא היה התקשורת שלו עם אנשים הייתה מתנהלת?} - האלמנטים האלו הם מה שמגדירים את המותג שלך , ולפני שאתה מתחיל לבנות את הזהות הויז'ואלית שלך , זה חשוב שתהיה לך הבנה על כל האלמנטים הללו. ברגע שאתה נעול על מי שאתה בתור מותג , זה הזמן לבנות את הזהות שתביא למותג שלך חיים ותראה מי אתה לאנשים הכי חשובים : הלקוחות שלך.

עיצוב: הבסיס של זהות המותג שלך

  1. בדיוק כמו שאדידס בנו את זהות המותג של כוכב אתלטי תיכוניסט , העיצוב שלך זה מה שיבנה את זהות המותג של החברה שלך.
  2. נכסי העיצוב העסקיים שלך הם האלמנטים שבסופו של דבר יכריעו איך המותג שלך נתפס. נכסים כמו לוגו , עיצוב האריזות , עיצוב האתר אינטרנט , הפוסטים בפייסבוק , הכרטיסי ביקור שלך והחליפות שהעובדים שלך לובשים.
  3. במילים אחרות , להפציץ בעיצוב שלך = להפציץ בזהות המותג שלך = בנייה של מותג מוצלח שמעביר תיאור מדוייק של מי שאתה.